Veredicte del tema “Deports”

El veredicte del tema deports, últim tema del Concurs Social de Regularitat 2019-2020, ha estat fet pel nostre company i forògraf  Txema Lacunza de Sabadell.

El Txema es membre de la Junta de la Federació Catalana de Fotografía, pertany al cos de Jurats i ha estat premi Catalunya dúes vagades, a mes guanyador de molts altres premis nacional i Internaionals de recunegut prestigi que aquí no podem descriure.

Com que amb el tema del COVID-19, no podem fer els veredictes de forma presencial, ens va proposar de gravar el fallo sencer,  i fer la explicació de  la puntuació que ha donat a cada fotografía de les presentades.

Des de aquí le enviem el nostre agraïment i tot seguit podeu veure el video d’aquest veredicte.

Ral·li 2020

Aprovada la ralització del Ral·li 2020

A la reunió de Junta del dia 19 de juny,  s’ha acordat de revocar l’ anterior acord que suspenía la ralització del ral.li 2020,  degut a la pandèmia pel COVID-19.

La desició s’ha pres perquè actualment amb la suspensió de l’ estat d’alarma que ens havia fet el Gobern Central, sembla que pel mes de Setembre la pandèmia estarà totalment controlada i es podràn fer les activitats normal que hauríem fet sense l’aparició d’aquest virus.

En aquest cas s’ha cambiat la presentació de les fotos sobre paper fotogràfic,  per la d’enviament en suport digital.

De totes maneres es pendràn les mesures que facin falta per garantir en lo que sigui possible que no hi hagi una gran concentració de persones a les zones d’inscripció i sorteig dels temes, quedant en mans de la Junta del Club la possibilitat de modificar-lo i tornar-lo a suspendre, si ha de ser el cas.

Teniu les bases aqui     http://clubdiafragma.cat/bases/

50mm TV

Entrevista a

Jordi Ventura Carbó

Aquest passat divendres dia 29 de maig 2020, la Federació Catalana de Fotografía va inaugurar un canal de TV per internet, que preten ésser un nou  i potent mitjà de comunicació per a tots els seus associats i en general per a tots el aficionats a la Fotografía, i que se suma als demés mitjans que ja disposa en les xarxesa socials.

Aquesta inauguració es va fer amb una entrevista personal al nostre distingit soci Jordi Ventura Carbó.

L’entrevistador va ser en Frederic Garrido, que es Vicepresident de la Federació i també hi va ser en Raimon Moreno, responsable de comunicacions, que va portar les dades de visualització i de control de les preguntes que anaven fent les persones que veien l’entrevista en directe.

L’acte va durar una hora aproximadament i es va repassar el camí cap a la fotografía que va fer el Jordi fins arrivar a aconsseguir el premi Catalunya 2018. Es va parlar d’una pila d’anècdotes i moment viscuts al llag de la seva trajectòria, acabant amb el viatge a Mongòlia d’on varen sortir les fotografíes guanyadores del premi.

Felicitats Jordi !!

Aqií teniu la entrevista completa.

Premis Concursos

Carles Alasraki

Nominat al premi Catalunya 2019

Carles Alasraki Albertí ha estat nominat entre els 10 finalistes al Premi Catalunya de Fotografía.

Aquest premi el disputaràn els fotògraf que han quedat dintre els 10 primers llocs en la puntuació que la Federació otorga als concursos que s’organitzen a reu de Catalunya i que segueixen els protocols per a obtenir les distincions d’Artista, exelència i Mestre.

Ara, cada un dels 10 nominats han de presentar una col.lecció temàtica de 5 fotografíes, juntament amb una exposició presentada en video i el seu currículum personal.

Un Jurat independent de fora de Catalunya en la seva major part, decidirà a finals d’aquest any  qui ha estat designat “Premi Catalunya 2019“, o sigui millor fotògraf de Catalunya de l’any 2019.

Només el poder estar entre el 10 primers ja es un èxit, considerant que en els concursos hi participen més de 500 fotògraf duranr l’any.

Desitjem des d’aquí tota la sort del mon y que el puguem felicitar si obté aquest premi.

J.C.V.